Crackers.cz » Samply a kopírování hudby – 4.díl

Samply a kopírování hudby – 4.díl

SamplyDalší díl, další fůra překvapení… Další fůra znechucení. Opět napříč různými kapelami a interprety. DNA, Hugo Toxxx, PSH, Kontrafakt, Rytmus. Pohodlně se usaďte a poslouchejte, jak si čeští a slovenští rapeři a beatmakeři hřejou polívčičku převážně na US rapu a starých interpretech, který dnes skoro nikdo nezná.

Tohle téma není věčný jako ony diamanty, který se v něm řeší, ale spíš nekonečný. Stále se jede z jednoho starýho podkladu. Kolikrát ještě?

Další dvě ukázky nechám bez komentáře:





Tak a tohle je ukázka, jak se dá zkopírovat flow, nápad, částečně text. Uděláte US rap slovensky a je to. Celá problematika. Pak budete poslouchat a říkat, že jste to dokázali. A co vlastně? Zpracování bude stejně tak rozdílný jako základka a vysoká škola. Posuďte sami.





Na závěr jako bonus něco na odlehčení mimo hudbu:

Bigg BossDům umění Brno
www.biggboss.cz/biggboss.html
www.dum-umeni.cz/cz

Tak to je pro dnešek vše. Snad se dalším posluchačům oněch hitmakerů otevřou trochu oči a pochopí, odkud z velké části pochází jejich úspěch. Třeba se nám jednou podaří docílit toho, aby interpreti uváděli zdroj samplů, ze kterých čerpají. To je náš cíl.

Samply a kopírování hudby – 1.díl
Samply a kopírování hudby – 2.díl
Samply a kopírování hudby – 3.díl
Samply a kopírování hudby – 5.díl




Komentáře: 8

  1. zero
    24.9.2010 v 17:53 | Trvalý odkaz

    Kucííí ani se nedivím, k tomu neni co dodat… No možná jen to, že za totality naši interpreti přezpívávali, aby se k nám mohla západní melodie dostat přes hranice… Totalita je pryč, ale Pánům „umělcům“ to nějak ze setrvačnosti nejspíš zůstalo… Ty to vidíš, ja to vim… viť :)

    P.S.: Už vidím ty komentáře, že hiphop je přece o kopírování, tak to přece vzniklo .. ha ha ha

  2. Focus
    24.9.2010 v 19:22 | Trvalý odkaz

    Rytmo to nedělá poprvé, už tam bylo víc věcí který dost smrděli. Spíš mě mrzí ten Big Boss. Dřív byli bezkonkurenčně nejlepší na celý scéně. Teď sleduju že čim dál tim víc lidí znechuceně přestává poslouchat..

  3. Jake Buchar
    24.9.2010 v 19:43 | Trvalý odkaz

    Tak ten web je nejlepší! :-D

  4. Štěpán
    25.9.2010 v 13:18 | Trvalý odkaz

    Osvěta je potřeba, prima článek, nějaké zdroje jsem neznal. :)

  5. 26.9.2010 v 01:34 | Trvalý odkaz

    Nechápu, co mají PSH společnýho s tím trackem od Dizzeeho…

  6. 26.9.2010 v 12:58 | Trvalý odkaz

    Ahoj redaktore máš pravdu jsou to idioti prostě je to tak že se krade na max ale je rozdíl mezi samplováním a SAMPLOVÁNÍM z velkým S někteří čornou sprostě celou věc ale někteří vezmou 8 různých věcí a udělají z toho zázrak. Opravdu. To co zde popisuješ není až tak sampling to je čistě JEN KOPÍROVÁNÍ nic jiného. O samplingu bychom se mohli pobavit tohle ovšem zajíždí úplně do jiných kolejí

  7. Marek
    19.1.2011 v 16:39 | Trvalý odkaz

    „Třeba se nám jednou podaří docílit toho, aby interpreti uváděli zdroj samplů, ze kterých čerpají. To je náš cíl.“

    Můj názor je, že pokud producent vysampluje track tak, aby nebylo poznat zčeho čerpal neni potřeba uvádět zdroj.. V podstatě si jen „půjčuje“ zvuky, které si například není schopen nahrát sám.. A pokud to vysampluje tak, že to poznat je? Pak není potřeba uvádět zdroj. Pouze posluchači by se měli zamyslet, jestli budou nadále poslouchat..

  8. 23.2.2011 v 20:37 | Trvalý odkaz

    (Komentář nebyl schválen z důvodu porušení podmínek – vulgarita)

Zanechte komentář

Tvůj email nebude zveřejněn. Požadované údaje jsou označeny *
Pravidla pro vkládání komentářů

*
*