Crackers.cz » Samply a kopírování hudby – 2.díl

Samply a kopírování hudby – 2.díl

SamplyDnes se obujeme do Hugo Toxxxe, BPM, Ideafatte, Rytmuse Eminema

Krást se nemusí jen text, beaty nebo celé hudební podklady. Někteří na to jdou jinak a “půjčují“ si námět klipů. Jako např. Hugo Toxxx. Sami posuďte, že nápad je naprosto stejný, Hugo moc invence nepředvedl a zpracování navíc není nijak valné.



Kdo by řekl, že v našich sítích skončí i liberečtí BPM? Od vydání desky Horizonty u nás mají škraloupek se songem stejného názvu.



Skryté metaláky jsme objevili v uskupení IdeaFatte :-)



Rytmus je sice kvalitní, ale s podkladem, který složil někdo jiný.



Eminemovi se v oblasti samplování taky velice daří… Zvláště když provede takový majstrštyk jako je „dvojitý sampling“ v rockové verzi My Name Is. V následujícím videu můžete vidět celou plejádu samplů.

Samply a kopírování hudby – 1.díl
Samply a kopírování hudby – 3.díl
Samply a kopírování hudby – 4.díl
Samply a kopírování hudby – 5.díl




Komentáře: 10

  1. 14.1.2010 v 17:08 | Trvalý odkaz

    vzít si pár tónů z nějaké jiné písmě…ok to k HH patří
    ale krást rovnou celý instra?
    zase na druhou stranu…hlavně že je co poslouchat
    i když rytmus si tam trošku se*e do huby
    jinak ono vymýšlet nové melodie nepůjde donekonečna
    můj názor ;)

  2. Kumano
    14.1.2010 v 20:18 | Trvalý odkaz

    1. Ten klip od Huga vzniknul dřív, než ten od Tensty!

    2. Lil Wayne není autorem toho tracku, nýbrž skupina Heart a v originále se to jmenovalo What About Love (z roku 1985)

    Takže nejdřív měřit a až pak psát „kritické“ články!

  3. Zer0
    15.1.2010 v 00:45 | Trvalý odkaz

    TO Kumano
    Tenza klip natocil driv, ale myslim ze tady spis probela inspirace pouzit tema pocitacove hry – N.E.R.D. remix s Kanye Westem – Everyone Nose (All The Girls Standing In The Line For The…

    Jde spis o to ze kluci vykradaji stejne veci co se rozhodnou vzit amici, jaka nahoda a stejny vkus. Navic Lil Wayne nebo Eminem to alespon do bookletu napisou odkud pochazi puvodni zdroj nebo pramen odkud cerpali a zacalujou, kdyz uz to teda pouziji

    Myslim ze autor chtel poukazat treba na to – není všechno zlato co se třpytí.

    Pokud se teda kluci v kazdem klipu holedbaji, ze jsou z ČR SR ti jedini nejlepsi a tak podobne, meli by jit mozna prikladem a ukazat alespon spetku invence a originality.

    ale nevadi dokud jim to lidi basti, tak at jim to basti…
    ja se od toho distancuji

  4. rca78
    16.1.2010 v 00:23 | Trvalý odkaz

    Mi to nevadí. Tam kde není – je vždy +. Brááááááááááácho. BPM je to tak!!!!!!!!!!

  5. Štěpán
    20.1.2010 v 13:32 | Trvalý odkaz

    Víc takových článků a osvětu na ovce :)

    Díky ;)

  6. !Majkl!
    20.1.2010 v 14:43 | Trvalý odkaz

    Škoda BPM a Ideafatte i když to stejně dělaj všichni.

  7. 24.1.2010 v 15:23 | Trvalý odkaz

    Kumano: ad 1) Hugo a Tensta se v podstatě znají, takže je možné, že inspirace proběhla společně na nižší úrovni, jak píše Zer0. Každopádně nápad není z jeho hlavy, což je stěžejní.
    ad 2) Netvrdím, že What About Love udělal Lil Wayne nebo jeho producenti, viz. první díl.
    Majkl: všichni ne, někteří se snaží jít svojí cestou a dělat autorskou hudbu. Prosadit se pro takové interprety je ale daleko těžší, protože nemají k dispozici melodie, které mají posluchači podprahově naposlouchány, příp. melodie, které jsou ověřeny roky nebo desetiletími. Viz. první díl.
    Ostatním díky za komenty!

  8. Sampling
    27.2.2010 v 21:35 | Trvalý odkaz

    Ten článek mi přijde zbytečnej, protože videa neodkazují na skutečný zdroj samplu, ale pouze na dalšího interpreta, kterej tu věc samploval. Pak to vypadá, že naši producenti samplujou beat jinýho producenta, při tom sampl pochází z uplně jiný věci.

  9. garssssa
    5.3.2010 v 23:25 | Trvalý odkaz

    Je krásné.Že hip-hopový magazín nadává na hip-hop :D
    Kdyby to bylo na nějakých popových nebo metaláckých stránkách,že hip-hopeři ´´kradou´´ tak to chápu,ale to je opravdu jak kdyby si někdo sral do huby.
    Podívejte se např na produkce Alchemista,Premiera nebo Evidence atd.Ti snad nikdy neudelali beat bez samplů a taky ty beaty jsou dobré a kolikrát ani nejde originál poznat.Taky je rozdíl mezi samplovat a samplovat když to tak napíšu protože někdo ukradne celý beat a dodělá tam bubny a někdo si s tím pohraje a taky je to znát…
    To je mj osobní názor

  10. wave
    13.4.2011 v 12:46 | Trvalý odkaz

    to k hip-hopu patří.nelze jen tak udělat špinavý piano na sampleru nebo na takový věcičce a tak si to vysamplujou.co na tom je?bez toho bysme poslouchali electro věci – to byste chtěli?
    REAL HIP-HOP!!!

Zanechte komentář

Tvůj email nebude zveřejněn. Požadované údaje jsou označeny *
Pravidla pro vkládání komentářů

*
*