Crackers.cz » Recenze: Designery Dawu – Náš směr

Recenze: Designery Dawu – Náš směr

Recenze - Designery Dawu, Náš směrPři nedělním svátku Vítězného dne s nohama na stole mi došlo, že jsme na webu dlouho neměli retrospektivní recenzi. Vzpomněl jsem si na KofferaFestu, tedy jesenicko-šumperskou lokální kapelku Designery Dawu. Tedy prozatím lokální! V minulém roce vyšel debut jako internetový release – Náš směr. V únoru „designeři“ album vydali i ve fyzické podobě. Pojďme na to.

První překvapení bylo kvalitní Intro. Druhý – když najížděl další song. Že by byly všechny hudební stopy navázaný skrz celý album jsem naposledy zažil u Pink Floydů, takže jsem se těšil, že to bude i tady. Nakonec se ale jednalo jen o tento první moment. Nevadí. Kde s tou deskou jsou popisuje dokončovací práce na tomto projektu. Uhánění od lidí, kdy bude deska, proč už není apod. Cením tenhle nápad, podání i perfektní flétnu. Slabší text nechť je zapomenut. Album se nese na vlně naléhavosti, ať už jde o obecná témata nebo o představení samotné DD crew. Vlastně celá deska jakoby byla velkým intrem téhle dvojice. Především o nich, o tom jak, co, s kým a kde žijí, co dělají a čím se baví – Sami sebou, Dvě jména, poměrně dobře zpracované D.D.K., provařené téma na jemně temné bázi.

Designery Dawu – Sami sebou (iPhone verze)

Album kupodivu jen pramálo trpí klasickými nemocemi nových crew, které přichází s první vydanou deskou. Uvedl bych textovou nedotaženost a volbu slov, ale to jen v několika případech. Hodnotím-li hudbu, podotýkám – autorskou hudbu, musím říct, že to je stabilní a pevnej základ, na kterým dvojčlenná crew může stavět. Udělat mix hudebních podkladů, aby deska šlapala od začátku do konce, proložit vážná i odlehčená témata, to je oč tu běží. DD crew v tomto směru odvedla dobrou práci.

Designery DawuKdybych měl ukázat prstem na slabý skladby, měl bych asi dost problém. Možná Dejte nám klid, která ovšem spadá spíše do těch odlehčených, i když reálných o každodenních problémech v práci. Zkrátka je znát, že na desce je spousta dřiny. Takže jako u většiny debutantů – ukáže se s druhým albem, jestli se tohle stane železným pravidlem anebo se začne jen převařovat a honem rychle produkovat nedotažený věci.

Mezi hlavní pecky řadím Svůj směr, kterej by se mohl jmenovat „Smysl života“, Kým jsem – škoda, že stopáž není aspoň o minutu delší a v neposlední řadě Naše hra. Rap poháněnej bičem, svižná a našlápnutá hudba. Makat a nekafrat, vzít život do vlastních rukou, jít si za snem – to jsou hlavní body těchhle tří pecek.

Designery Dawu – Svůj směr (iPhone verze)

U všech dnešních správných raperů nesmí chybět věc o přítelkyních nebo vztazích. Někde tam jsi není zas až taková tuctovka. Šmoulovskej podklad si najde svoje fanoušky. Kapel vznikajících v menších městech je teď už dost, ale DD crew se mi líbí i proto, že nenápadně vkládá odkazy na Jeseník, Bruntál, Šumperk, potažmo Českou republiku a českou hrdost – především ve Vím odkud jsem. Tyhle vsuvky se vyskytují i v závěrečném Díky, kde závěr patří městu i pohoří Jeseníků. Musím zmínit, že jako starej metalák jsem se zamiloval do Outra na první poslech. Stylově pohodová doom-hiphopová melodie s příčnou flétnou.

Designery DawuSečteno, podtrženo: perfektní hudba s dobrým podáním, někdy slabší texty, celkově vyvážené. Z alba jde cítit zápal pro věc, síla vlastních životních prožitků, zdravé sebevědomí a taky tah na branku. Můj skromný názor – po delší době se zjevila nová crew, která umí vyprodukovat vysoce kvalitní desku i bez „pomoci“ featů od provařených interpretů.

Designery Dawu – Fety (iPhone verze)

Úplně závěrem – na hudbě má obrovský podíl Petr Laštovica, o další kousky se postaral Manaja a sám Koffer, na jednom se podílel Tlaker. Flétnu nahrála Veronika Vlčková.

bandzone.cz/designerydawu