Crackers.cz » Recenze: DeFuckTo – Deja Vu

Recenze: DeFuckTo – Deja Vu

Recenze DeFuckTo - Deja VuJediná věta zvedá ze židle masy – Defuckto je zpět! Je to realita. Očekávání jsou velká. Headdy, Jazzy, Late většinu z nich naplňují. Vrací se ve velkém stylu. Téměř 6 let trvalo, než tahle crew, která je tu od roku 1999, začala opět tvořit. Málokdo by věřil, že jde teprve o třetí řadovou desku. Již dříve mělo tohle uskupení velký vliv. Jako jedni z mála odešli takříkajíc na svém vrcholu. Ještě před obrovským rozmachem hiphopu. To vystihují v jednom textu: „Skončili jsme prostě dřív, než ti druzí začli na kokainu“. Nyní jsou DFT zpět a my jsme u toho.

Po krátkém intru se v songu Deja Vu dozvídáme, jak to všechno před lety bylo. Hned v úvodu je jasné, že si Defuckto zachovává kvalitní sound a svoji nenapodobitelnou, řekněme jazzovou flow. Myslím, že nebudu mluvit sám za sebe, když napíšu, že největší obavy byly, že se budou snažit dělat něco jinýho. Nedělají. Jsou stále pořád stejní, stejně dobří a originální.

Starý nálady se nostalgicky vrací – Právě dnes, Solo pro léto, To neřeš – to je DFT, jak jsme na ně byli zvyklí dříve. To samé platí u Stačí tak málo, které dýchá charakteristickou atmosférou. V tomto případě ale běhá lehce mráz po zádech, tohle DFT také vždy uměli.

Defuckto – Deja Vu

Všichni tři interpreti si v průběhu dávají svoji solo skladbu. Čistě Headdyho flow známou z jeho solové dráhy uslyšíte v Silnější pes, Late v již zmíněném Solo pro léto. Jazzy se obrací k vzpomínkám na otce ve svém songu Ve tvých stopách. Citově založená témata najdete i v Srdeční záležitostNezoufej, kde se vyskytuje jediný feat, kterého se ujal dnes již známý zpěvák Tom Malár. To, že celá deska prakticky neobsahuje hosty je stoprocentně plus. Nedokážu si ani představit (až na jednu, dvě výjimky) někoho z naší scény, kdo by do jejich flow zapadl. Jedou si svůj styl, který je prověřený, a to je dobře.

DefucktoJako songy, který nejsou klasický, ale pořád sem patří bych vyzdvihl – Na vlastní kůži. Už název napovídá, že půjde kompletně o životní zážitky autorů. A taky Jeb to v káře, který sice zpracovává plytké téma, ale netváří se namyšleně. Na album bych nedával Jako ty. Téma, které je nacpáno všude, každý ho používá a je neustále omýláno. Zajímavé, jak se v určitý moment interpret dostane do stavu (to platí napříč všemi hudebními žánry), že má potřebu dělat songy o tom, jak je úplně normální, pořád stejnej a vůbec se nezměnil. Stejně tak bych vyřadil Ve stínu lípy. I když se mi líbí, tak si myslím, že mohlo jít o dobrej bonus nebo dát zdarma ke stažení, ale ne to cpát na desku.

Závěrečná stopa je netradiční a originální outro, které nabízí sestřih přeřeknutí a jiných „zajímavostí“, které se ve studiu mohou stát. Celkově vzato nadprůměrná pohodová letní deska. V bookletu všechny texty – veřejně děkuji a říkám – konečně se někdo za texty nestydí! Jen poslední poznámka (nepatří jen DFT) – kdo nemá holou hlavu, nemůže být raper? :-)

Vydavatelem je EMI/Virgin a nosič lze pořídit za 249,-.

KLIP: Defuckto – To neřeš (iPhone verze)

Tracklist: