Botasky, ještě o tři roky starší než legendární sneakers Adidas Superstar, přichází letos na pulty s novou kolekcí.
Nápad na oživení zašlé slávy se zrodil v hlavách dvou studentů Vysoké školy umělecko-průmyslové v Praze, kteří chtěli poukázat na to, že se i zavedeným velkým firmám vyplatí investovat a úzce spolupracovat s mladými grafickými designery. (rozhovor se studenty na designcabinet.cz)
Botas Classic 66 navazuje na velmi populární sportovní obuv ze sedmdesátých let, kterou si pro svoje vlastnosti oblíbili hlavně nohejbalisté. Model 2009 je kompletně přetvořený, od podrážky, přes mírně upravenou špičku, až po použité luxusní materiály. Co ovšem zůstává, je základní tvar se svislým „zoubkovaným“ páskem a celkový koncept MADE IN CZECH REPUBLIC. Ten ještě umocňuje fakt, že se botasky prodávají v české síti Baťa.
Do prodeje přišla kolekce 1.června, ještě předtím ale získala mnohá ocenění, např. první místo v European Design Awards 2008 nebo třetí místo v prestižní designérské soutěži Czech Grand design 2008.
Sortiment obsahuje dvanáct modelů plus jeden výroční a kromě samotných bot najdete ve speciální žluté krabici jako bonus také tématické plakáty, katalog s náhledy celé kolekce, reklamní placky, alternativní šněrovadla, tři kartičky pohlednicového formátu obsahující historii Botas Classic 66 a foto zakoupeného modelu.
Pokud si chcete prohlédnout více fotek, můžete se přidat k fanouškům na Facebooku.